onsdag 24 februari 2010

Dag 3

Ja! det går att blogga! Höll på att bli tokig - jag som har så mycket att dela med mig av.

Tänkte ge kulturlivet en chans idag. Hamnar i en taxi utan AC i 40°c hetta - i 40 minuter. Lädersäten. Gassande sol. Trafik. Avgaser. Jag hade roligt trots detta, hängde genom fönstret och fota allt i min väg. Fort Jesus sägs vara det mest kulturella i staden - en...borg. Och gamla staden så kallat var värre än de bakgator vi vandrade på i Kairo 2006. Hmmm. 25 minuter senare hade vi fyllt kulturkvoten och begav oss tillbaka till paradis-hotellet och alla andra västerlänningar.
Bokade vår Safari - ser fram emot det som TUSAN! men gud va dyrt det är - hade inte kunnat betala äventyret om jag så sparade varenda studiebidrag under två års tid... hoppas dessa 72 timmar är värda pengarna och att big 5 kommer och gosar.

Tillbaka i solstolen - vill ge en lägesrapport till de som är anteckningssugna - jag blir inte brun! hur mycket jag än försöker. Nada. Ingen färg! damn.

Ännu en joggingtur på stranden under eftermiddagen. Idag bjöds det på två gymnastgalna afrikaner och en dansk och en engelsk pojke (som lurade mig att ha var från frankrike...snorunge) gjorde flickisar, 4 på rad och sen lärde dig mig en dans(?) träning är träning. Ska träffas i morgon vid halv 18. Dansken såg ut som mulatten i High School Musical, synd att han bara var 15 he he.

Återigen - matbloggen. Vill återigen konstatera vilken flodhäst jag är. Laura ligger i lä med sina 3 luncher om dagen. Hon är fin, min Laura!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar