söndag 14 mars 2010

United States of America

Jag gillar USA. Förlåt det var en underdrift, jag älskar USA. 12 gånger senare och det förlovade landet framstår mer och mer som ett fint gammalt vin, bättre och bättre. ...Allt är större i USA...heh.

Vitamin water kostar 1 dollar, Starbucks i varje hörn, de har NY, California, David Beckham... frågan är om dess charm försvinner om man bosätter sig där för gott? blir det sprickor i fasaden? något man kanske inte upplever när man bor där i 10 månader som jag gjort eller besökt landet igen och igen och igen. 

USA är landet i väst. Obama är så jäkla cool. 

Allt det man vill uppleva med USA - gör man det om man sitter på ett college? får man ut det man vill av landet? 4 år + 1 bachelor MBA tar sin lilla tid. Jag är 25 när jag är klar... 25. Då är de bästa åren passé och kvar är jobb och familj. 
Å andra sidan... jag kan totalt strunta i att ta tag i mitt liv - inte göra något alls tills det att jag är 25 och inse att fuck, jag har inte gjort något med mitt liv.

Well, no one said live would be easy. Make a choice and stick to it, it will stick to you.

1 kommentar:

  1. Kan vi inte vara kvar här plugga lite, jobba lite och så drar vi på världens roadtrip så vi verkligen får uppleva landet! Och jag får chansen att se det land du är så förälskad i och kanske också bli frälst?! :D

    SvaraRadera