måndag 29 mars 2010

Sliema

I dag har jag blivit - inte blivit med barn men nästan - jag har blivit med Massimo Dutti, Zara, Mango och Debenhams. Trevligt.
Jag hann bränna mig på morgonen såklart, sen tog jag och mamma (självständiga kvinnor) taxi till Sliema för att hitta butikerna. Sliema är ganska coolt för det ligger i en bukt med Valletta på andra sidan, 200 m bort - ändå tar det 20 minuter med bil att ta sig mellan ställena...

Shopping på Malta är inte lätt. Ett shoppingcenter låg gömt i vad som såg ut som en ruin från Pompeji - 3 våningar har de lyckats klämma in! Jag bråkade med en kille som gjorde smoothies för han plockade folk som han ville i kön och jag fick vänta för länge. Lät honom börja göra smoothien sen sa jag bara "got to go..." Det får han ta. Hann snubbla i rulltrappan (synden straffar sig själv..) och sätta smink på en tröja som jag provade, jag köpte den för jag fick dåligt samvete. Det går kanske bort? oh well.

Middag på Papparazzi i hamnen i San Julian - de har en fantastisk båthamn - de spelade GaGa Paparazzi under middagen papparazzi på papparazzi. Cheesy.
Här sitter jag och solar i California - sol här som där? 
Lite längre, lite blondare hår annars ingen större skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar