tisdag 2 mars 2010

Från lobbyn

Gah. Nyduschad och fräsch - sitter i lobbyn och väntar på att mamma ska logga in på skype - hon har nog glömt det.
Tryckt i mig en påse macadamianötter nu innan middagen, smart.

I går kickade jag och ett par kenyaner skiten ur ett tyskt jävla tatuerat pack i volleyboll. Svettigt. Men det var ganska nice att få tyst på dem... en stund. Jag låter som en gammal satkärring när jag säger att de är högljudda, fulla och väsnas - det är bara OK att ha det sjukt roligt om man själv är med i gruppen,
eller hur?
gud va bitter jag låter. Vi vann i alla fall.

Har verkligen haft 9 fantastiska dagar med min fina far, han är så jävla rolig;

1. Han försökte byta sin sega entrecôte eller hur det stavas mot ett glas vin till på Safarin.
2. Han har under hela resan irriterat sig på bestickens utformning och att de är svåra att äta med
3. Han kritiserar mig som alltid tar mycket dessert (ligger alltid steget före när hotell har buffét) för att sedan komma tillbaka med om inte ännu mer än vad jag klämt.
4. Han ber om ett rum med havsutsikt. Och vill samtidigt ha ett på marknivå. Vi får reda på att det inte finns ett på marknivå - han blir jättesur över att behöva gå en trappa upp, trots havsutsikten som han ville ha i första plats. (Han fick som han ville nu, har havsutsikt, marknivå och poolen 2 m bort...)
5. Han trodde att jag betalat 70 k för ett 40grams choklad - innan han kom på att valutan delas med 10, alltså hade jag betalat 7kr.

Nu senast anklagade han mig för att ha tappat bort nyckeln... jag tror inte det var jag (?)

Hmm.. dags att gå tillbaka till rummet - alla tittar snett. Eller så inbillar jag mig. Är ganska sönderbränd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar