lördag 13 mars 2010

Alice in Wonderland

Först träffade jag J i Skurup när jag halv 10 på morgonen skulle handla tuggummi på Ali-BaBa med Agnes. Vad är oddsen att hon har omkörning och stannar för fika i Skurup precis när jag ska handla tuggummi och spinga till tåget? Aja.

Idag var jag och Jimmy vänner i bilen. Jag gillar Jimmy. Jimmy hade klippt sig, hade rosa skjorta och true religion-jeans. Han växer för varje dag i mina ögon. Jimmy är alltså min körlärare. Vi var i Skabersjö, ute i Svedala och vände och tillbaka genom Jägersro. Galet. Blåsa fick jag också göra! Polisen hade alko-test mitt i skabersjöby. Det var så jäkla roligt! Att bli alko-testad innan jag ens tagit körkort, det ni! 
...Nu i efterhand var jag nog lite för glad för att få blåsa in i en liten maskin...

En lektion senade och jag och Becca roadtrippade igen i brist på annat (sist hamnade vi i Danmark..) denna gång hamnade vi på Nova Lund - där Becca aldrig satt sin fot innan - ?
Det är så mysigt att roadtrippa med Becca, lyssna på musik och snacka skit. Hon kör väldigt bra, bättre än jag någonsin kommer göra.

Mötte lilla-Josefine vid tåget för att bege oss till Hemmakväll där Becca drog vidare. Ett kg godis senare... ja, 1000g godis - usch, var det dags för Alice i Underlandet. Den var ju hemsk! jag minns den inte som så hemsk, jag minns å andra sidan bara en kanin med en klocka... 3Dn var mycket bättre i denna än i Avatar.
På tal om Avatar - Joannaaaaaa - vi ses aldrig? Måndag, du var hemma tisdag, jag hemma onsdag, du sjuk torsdag? - tur att vi fick 5 minuter lunch tillsammans då : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar