måndag 25 oktober 2010

Tips från coachen

Vet ni vad som är jätte-jättegott? Keso med mosad banan och kanel. Det råkar vara väldigt nyttigt, vilket passar perfekt på vardagar - färgen som blir när man blandar allt är typ den jag vill ha på väggarna i mitt rum. Det lät lite sjukt. Jag rapporterar hur Keso-rummet artar sig.
En annan sak som råkar vara både nyttigt och gott är torkade fikon. Töntigt. Laura hookade mig för en månad sen och jag är redan på min femte påse.
En tredje sak (som jag och Axels mamma kom fram till i går kväll) som är otroligt gott är frusna ärtor. 


Ärtor var det enda jag fick äta för mamma om jag skulle småäta när jag var liten. Bra tanke, det ger inga hål i tänderna, dålig tanke då jag äter igen mina år utan kakor nu.

I morgon ska jag ge mig på att göra egen müsli. Louise tipsade mig och det lät makalöst gott. Går det bra kan jag sätta kokta ägg, kladdkaka, müsli, thai-gryta, tacos och sallad på mitt CV över matkunskaper.

Dags att tömma rummet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar