fredag 29 oktober 2010

The other side

Idag har jag kört (läs: kört själv, inte åkt med i bilen....) över Öresundsbron för första gången!
Ingen big deal säger ni. Men det var awesome.
Jag är en sån person som roas av att åka rulltrappa på flygplatsen mer än själva resan. Som roas mer av att köra över Öresundsbron än insikten att jag snart är på Kastrup. Som gillar smeten mer än bullarna vid bakning.
Ni fattar.
Tänker ofta inte mycket längre än nästippen.
Vissa kallar fenomenet lättroad. Kanske är jag helt enkelt väldigt lättroad? Men det är väl bra?

På tal om Öresundsbron så kommer jag alltid att tänka på min, Beccas och Sofis spontantripp i våras. Becca hade precis fått körkort och hon hade bil så vi körde till Köpenhamn sent på eftermiddagen bara för att. Kom hem sent och jag hade Filosofi 07.35 nästa morgon, mumma.
Finns inget bättre än att kunna vara impulsiv.
Att inte tänka längre än nästippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar