tisdag 26 januari 2010

They're too small!

Tisdag. Onsdag i morgon vilket betyder att halva veckan är slut. Det är så jag överlever varje vecka. Måndag har jag energi, tisdag vet jag att onsdag är i morgon. Onsdag går alltid sjukt snabbt för dagen är kort och torsdagen fungerar för att det är fredag nästa dag.
Om ni undrar.
I alla fall så fyller min mamma år idag - frulle på sängen - vilket betyder att jag gick upp 05.30 istället för 06.00. Underbart. 
Kom undan med PsyB så vi "missuppfattat" uppgiften. 

Blev en runda på stan med Joanna, en trench-coat rikare. Skulle blivit ett par byxor rikare om Zara bara kunde ha normala storlekar? Jag är inte tjock, jag är inte smal. Jag har inte tjocka vader och inte heller onormala lår. Jag har snarare korta ben än jag har långa.
Zara har stora storlekar, brukar vara 34 max 36 på byxor. Tog i idag när jag tog en 36 och en 38 med mig in. 36 var PATETISK. Jag kände mig som en jävla tjockis... inte över anklarna och gick inte att knäppa. 38 så, fungerar, sitter bra men är 5cm för korta i benen? det var inte en sådan modell, vad händer? 
Gick därifrån sjukt besviken. 

Har övingskört hem, snacka om stress. "För sakta, för fort, akta bilen, BROMSA!, helljuset isabelle... växla, växla ner, för hög växel" - jag lovar att jag kör bra. faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar