tisdag 26 januari 2010

My heart

Fick precis en kommentar av fina Sofi som värmer i hjärtat.

Gick upp för att leta efter min PsyB-lärare och fann en ny geografi-lärare. Denne stackars kille ska ha 44 st 3B-elever på utvecklingssamtal. Inte kul. Vi har inte träffat människan.
Jag föreslog att han kanske skulle säga hej till klassen och bad honom infinna sig 9.40 under vår gemensamma internationella ekonomi lektion i morgon.
Det tyckte han var en bra idé - jag sa till honom att inte vara nervös och att bara han gör detta så ska vi alla kunna mysa på våra samtal(?)

Jag gjorde detta såklart på ett...mindre smidigt sätt än vad som framställs här och min vän Sofi fick veta reality-skildringen. (Innehåll bla. att 70talister också måste återfinna en plats i hierarkin.)Det blev tyst och helt plötsligt säger hon djupt "alltså jag älskar dig" jag tolkade detta som seger. Hon har inte varit så ärlig mot mig innan någonsin.
Fin kommentar i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar