söndag 4 mars 2012

Older is better

Efter en fantastiskt avkopplande dag på stranden snörde jag på mig gympaskorna och promenerade bort till gymmet på campus.
Precis vid vår arena satt där en äldre herre, framåtlutad stödjandes på sin käpp. Jag gick fram och frågade om allt var som det skulle.
"Well for being 94 it's not too bad" får jag till till svar.
Gubben är 94! såg inte ut att vara en dag över 85. Fantastiska liv, jag fick berättat för mig att han hade bott i Tyskland, har fem barn (alla födda i olika länder) och har jobbat 25 år i armén i två krig.
Jesus. Jag som bara ville se till att han var OK.
Tror jag ska gå bort och leta reda på honom en dag när jag inte har något bättre för mig (och förhoppningsvis inte han heller) och lyssna på hans livshistoria. Det var så spännande. Äldrehemmet ligger rakt över gatan, roligt att det är i samma område som ett universitet och man ser de ofta i arenan när vi har hemmamatcher i fotboll och andra sporter. Trogna supportrar. Med så mycket liv, erfarenheter och upplevelser i bagaget. Man kan ju inte annat än vilja lyssna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar