onsdag 7 mars 2012

7 March

har börjat gå till gymmet regelbundet igen, nästan varje dag. Känns bra. Man tänker bättre.
Har den första lugna veckan sedan efter jullovet, vilket resulterar i att det lilla som faktiskt behövs göras tas inte hand om. Under en lugn vecka är allt som behövs göras att läsa en 300 sidors bok och skriva analys, intervjua och skriva en två till tre sidors nyhetsartikel av det och läsa två kapitel i biologiboken.
Något man lär sig uppskatta när man studerar på universitet. Amerikanarna tror på "busywork" vilket är en skillnad från Sverige. De ger mer än gärna läxor, á la mellanstadiet. Ingenting jag har emot, det får en att jobba lite extra.
Ska sätta mig på ett plan om 36 timmar. Jag älskar att flyga. Helst flyger jag ett par gånger i veckan... men det är lite svårt.
Firar 23 månader med A idag, myskillen som jag så snart får träffa! Längtar otroligt.
Ska dricka upp mitt kaffe och börja denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar