fredag 2 mars 2012

Euphoria

Alltså, jag vet inte var jag ska börja.
Jag hade nästan gett upp 2012 redan. Skitår, allt började fel, allt kändes fel, dödsfall, motgångar och inte en medvind i sikte. Hur mycket jag än pluggade fick jag inga betyg att tala om och allt var bara sådär kass som många väljer att dagligen porträttera på Facebook.
Men, dag för dag kändes saker bättre. Det går om man vill.
Just nu skiner solen, jag ler och har hamnat på en riktig medvind. Allt har löst sig sådär fantastiskt att jag väntar på att snubbla och falla platt på ansiktet, jag förtjänar inte detta. Eller det kanske jag gör?

Vad är det som nu är så bra att jag spyr eufori här på bloggen?
Att inse att man gör saker rätt från början, i månader har jag funderat på att möblera om mitt lilla rum (finns inte jättemånga alternativ...) men idag prövade jag alla två. I timmar svettades jag, puttade, drog och släpade runt allt i cirklar bara för att inse att det var bäst från början. Låt den läxan vara en livsläxa, inte bara när det kommer till att flytta runt möbler, please.
Att inse att "just do it" betyder verkligen....just.do.it. Bara gör det! Ring samtalen som behövs, skicka mailen som behövs, sätt hjulet i rullning så händer det saker. Jag lovar.
I veckan väntar jag svar från företag, en organisation och en annan spännande sak. Håller er uppdaterade.
Att vara bäst.
Ja, jag sa det. Att få högst betyg av alla när man slitit som ett djur är lika tillfredsställande nu som när man kallades nörd i sexan. Särskilt när medelvärdet var ett C på midtermen och jag fick A.
Det är helg. Solen skiner. Jag har inga måsten just nu.
Ni fattar.
Det jag ville poängtera är att när man väl, de få gånger det händer, stannar upp, andas och njuter är de få gånger man inser vilka fina ting man är omringad av.
Love ya, Love ya.

1 kommentar: