lördag 10 september 2011

Last Friday Night

Vilken fredagskväll. Shopping och middag på Topanga Mall, för att fira helg. Första gången jag körde (nästan) hela vägen till LA i min lilla bil.
Vad jag hittade? Toppen på bilden, ett par post-it lappar, lite häftnålar och en häftapparat.
Kom hem vid 11 och drog på hemmafest, återigen, that's how they do it in Cali. Slängde på mig lite läppstift och kastade upp håret i en hästsvans, fresh. Hann inte riktigt göra mig i ordning. 13 cm klackar till mina 173 cm och jag var längre än killarna.
Festen började bra, roligt att börja känna igen alla och umgås. Sköna amerikaner. Beer pong, dålig musik och fulla människor.
Vi var de enda nyktra på plats i princip.
Vilket var bra för efter en timma stormade ett gäng poliser in och började sortera ut alla i åldersgrupper, 21  och över kom undan, under 21 blev ett par av de som drack uppskrivna. Ingen fara med oss, vi hade inte gjort något fel som tur var.
Sjukt konstig upplevelse, hjärtat i halsgropen. Tydligen så det fungerar här, poliser i huset, no big deal....
Hamnade en stund hos ett par killkompisar innan jag var hemma vid 2 och somnade tungt.

Nu har jag ätit frukost, druckit kaffe, skypat med min älskade pojkvän hemma i Sverige i över två timmar, skypat med fina pappa lite samtidigt och ska nu dra till gymmet en timma.
Sen väntar lunch med Caryn, lite plugg och stort event med CLU ikväll.
Första dagen här som det inte är sol. Konstigt, det är moln på himmeln och det räknas som "dåligt väder"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar