onsdag 29 september 2010

Time x:ing

Just idag har jag ingenting emot hösten. Men bara just idag.
Det är underbart iskallt, helt vindstilla och solen skiner.
Är inte riktigt sugen på att sitta inne, vill gå en lång lång promenad helt ensam ute i ingenstans. Sist gick jag vilse i denna lilla håla, första gången på de 7 år jag bott här... det tog 2 timmar att hitta hem och sen dess har jag hållt mig på känd mark.
Nu ska jag sätta mig med telefonen och ringa lite samtal och boka lite tider. Kommer bli bra.
Sen ska jag sätta mig med en kopp kaffe och ett blankt vitt papper som jag ska fylla med tankar, idéer och drömmar. Kanske till och med ta tag i en eller två av dem och göra dem till sanning?
Sen ska jag hitta ett jobb. Bara sådärr.
I dag känns som en sådan dag då allt kan hända, why wait.
Ph: Erik Schuss. På möte med Elevkåren i Hbg för snart ett år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar