tisdag 22 juni 2010

Get High

Igår satte jag upp min stutsmatta inne hos Ebba och Björn. Pappa tycker jag är för gammal för studsmattor och min kära trampolin som troget satts upp i samma hörn i trädgården i 7 år har nu flyttat 20 meter in till grannarna. "Du får hoppa där om du inte kan växa upp" jaja. YadaYada.

Jag är vuxen nu? väl? eller?
Man kanske aldrig blir vuxen? För mig är definitionen av en vuxen en som gett upp det barnsliga i tillvaron. Vuxen har ingen ålder, det är något man blir frivilligt.
Jag kommer aldrig bli vuxen, hoppas jag.
Jag kommer samla "vuxenpoäng" (som igår när jag för första gången handtvättade min sidenblus som jag spillde glass på...) men det gör mig inte vuxen.
I bland är det ganska bra att klassas som vuxen - jag har körkort - får ta ett glas vin ute om jag vill - tas på allvar (ibland)...
I bland är det mindre bra - folk säger att det är dags att pensionsspara - barn tycker jag är lassgammal - jag inbillar mig att jag har gråa hår på huvudet....
Det är spännande att vara "vuxen" - för första gången kan jag bestämma vad jag vill göra och inte vad jag måste göra / vad som är obligatoriskt. Jag kan påverka mitt liv helt och hållet.

Det jag ville komma till är att på grund av att jag var ute och svettades med studsmattan i kylan igår kväll är jag förkyld idag, jag som ska provjobba idag och allt...NOT GOOD.

Fast mest av allt vill jag hoppa studsmatta.

Trés Bien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar