söndag 13 november 2011

My daddy

Fars dag idag. 
Nu ska jag berätta lite om min pappa, en man som format stora delar av mitt liv till vad det är idag.

"Pappa jag vill åka till Afrika" sa jag en dag i Januari 2010.
Pappa tittade på mig och tyckte jag var lite konstig, inget ovanligt med andra ord.
"Okej, varför inte" sa han sen.
Två månader senare flög vi till Mombasa, Kenya för en 10 dagars oförglömlig semester i ett ännu ganska okänt land. Safari, människor, kultur - ett minne som varar längre än en livstid.

Kära pappa, du är fantastisk, du är så envis att det står härliga till - jag vet vem jag fått det ifrån. Du har simmat mot strömmen i hela ditt liv, gjort saker folk bara drömmer om och aldrig varit nöjd.
Är det tack vare dig jag sitter i USA idag? Troligen. Både du och mamma har inställningen att aldrig sluta se, aldrig sluta uppleva och även om du är nöjd, sträva efter mer.
Jag lovar er båda att jag aldrig kommer sluta upptäcka, aldrig fastna i ett mönster. 
Tack för att du är en så stor inspiration och för att du berättar livshistorier värda att hamna i böcker. Tack för att du är min pappa och för att jag har lärt känna dig som en pappa och en vän. 
Jag ser upp till dig, du är bäst.










Kenya Mars 2010.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar