tisdag 4 december 2012

Vegas

Helt galet. Precis som folk beskriver det.
Har stått på en VIP balkong med utsikt över Bellagio's upplysta och otroligt kända enorma fontän med tillhörande vatteneffekter med ett glas bubbel i handen. 
Kontrasten mot min vardag i velourbrallor studerandes på golvet i mitt collegedorm är slående.
Människor - märkliga, sociala, underbara, utåtriktade, utländska, rika, svettiga, snygga - alla finns de i Vegas. Det var en upplevelse. Men gud jag är glad att vara hemma igen.
Jag har träffat ägaren av Wynn&Encore och lite andra inflytelserika gubbar som tyckte det var väldigt roligt att bjuda in mig och vännerna till VIP borden. Jag tyckte det var roligare att hänga med våra killkompisar på dansgolvet och så fick det bli. 
Dagen har apatiskt spenderats med en oorganiserad början av packning inför hemresa om tre veckor.  Allt för att prokrastinera mina studier. Veckan kommer bestå av det sistnämnda, studier och mer studier.
Jag börjar bli redo att komma hem till mamma och pappa och snö och lussebullar och allt som hör Sverige till. Till våren väntar Paris, sjukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar