fredag 14 december 2012

Sparkles

Isabelle, 9år, jublar inombords när hon hittar dessa skor.
Känner mig som en blandning av Dorothy i Wizard of Oz och Barbie i mina glitterballerinor, älskar det. Livet blir lite lättare, stegen lite snabbare (om det nu går när man haltar) och leendet lite bredare... i mina glittriga ballerinaskor.
Med matchande nagellack tacklar jag denna slutspurtsvecka innan finals med stormsteg. Efter att under Torsdagskvällen suttit som en utlandssvensk framför SVT play och kollat Luciatåg och surat för uteblivna lussebullar och pepparkakor har jag nu tagit tag i studierna. Försök att stoppa mig, just try...
Fredag i morgon och en helg med begränsad endorfinnivå, nu kör vi. Plugg, Plugg, Plugg.
Lördag bjuder på Hanukkah-party och en födelsedagsfest för en vän, annars står hibernation på schemat. Det betyder ide. Man lär sig nya ting hela tiden.

Sverige om 10 dagar och det ska bli underbart. Känns märkligt att jag inte återser detta älskade land i väst på 8 månader och att lilla bilen ska stå ensam och stilla så länge, nya äventyr väntar.
Bisous


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar