lördag 15 december 2012

Kaos

Varm choklad med vispgrädde, lussebullar och peppakakor - julfrukost som jag saknar enormt.

Har levt i extas sista tiden. På moln, allt har gått så jävla bra rent ut sagt, allt har varit roligt och enkelt och gått enligt plan. Nästan overkligt, tänkte jag en dag. Då händer det. För mig förändras situationer den sekund jag tillkännager tanken, tänker att "vilket underbart flow jag har nu."
I dag fick jag en psykisk käftsmäll, en hård en.
Har spenderat tre timmar hos en fysioterapeut för min avslitna vadmuskel (rolig historia, den tar vi en annan dag) denna fredagsmorgon. Följt av fyra timmars barnpassning för att hjälpa en sjuk vän.
Sen började det.
Matförgiftning, förmodligen, under en timma som kändes som ett dygn kan jag nu verifiera att asiatisk mat inte smakar lika gott andra gången upp. En haltande promenad till biblioteket och hamnade mitt i ösregn. Otroligt mycket strul med mina kommande utlandsstudier - håll tummarna att de inkompetenta människor som strulat till det kan strula rätt det igen.... annars vet jag inte.
Ligger oproduktivt utslagen i soffan med upphöjt isförpackat ben. Roligt. Inga studier avklarade denna dag. Hur ska detta gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar