onsdag 5 december 2012

The precious things

Jag har världens finaste föräldrar. Inte nog med att de är fantastiska, positiva, stöttande, omtänksamma människor alltid, men deras små gester gör mig alltid så varm i hjärtat.
"kan ni snälla skicka lite marabou till finals, vill så gärna ha något gott när jag pluggar till finals"
"Isabelle, du kommer hem om mindre än tre veckor, om vi skickar något hinner det inte fram ändå"
"... det har ni rätt i jag får klara mig"

Så lät det på Skype för ett litet tag sedan och jag tänkte inte mer på det.
Idag när jag kollade brevlådan väntade ett litet paket, en fin inslagen liten ask med svenska frimärken och mammas handstil. Choklad. Och mysigt kort med djupa ord och en "slant som morfar sa"
Fina, fina ni! tack för att ni är så goa och duktiga på att överraska - detta gjorde min dag!
Har spenderat dagen på lektioner och i möten. Kvällen bjöd på en Study Abroad dinner med 70 andra studenter från CLU som ska ut i världen nästa termin, det börjar närma sig!
Nu väntar jobb och Victorias Secret Fashion Show på TV klockan 10 - don't miss it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar