tisdag 30 oktober 2012

I can see

Idag är min namnsdag. Eller, det är Isabellas namnsdag. Det är det närmsta jag kommer. Försökte envist tvinga fram ett par grattis från vännerna men ingen verkade förstå innebörden av namnsdag. Nameday? It's your names day? But there are so many names how do they all fit in there? They don't? But that's not your name?
Fick inga grattis. Så jag grattar mig själv med en klapp på axeln.
California bjuder på 25 grader sol och jag hoppar glatt runt mellan lektionerna.
Min verklighet denna eftermiddag bjuder på Marknadsföring och Etik... och jobb.
Mina nyinförskaffade glasögon har inte bara bidragit till bättre sun, men också till att ett stort antal förstaårselever tror att jag är en professor. Detta i sin tur bidrar till att jag får gå före i kön när jag beställer lunch på restaurangen på campus. Bra? absolut. Etiskt korrekt? kan debatteras.
Nya glajjor = GRYM investering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar