måndag 29 oktober 2012

Halloween 2012

Halloween ligger på en onsdag i år. Vilket betyder två helger av halloweenfirande.
Har jag berättat att Halloween är min favorittradition? Jag tycker mer om det än både jul och påsk. Varför? du får inte bara oändligt med godis, men du får anamma vilken annan person du vill.
Det är synd att vi inte firar det mer i Sverige. När jag var fem år firade vi i Texas och jag var utklädd till discokula, det var då min förtjusning började.
I Sverige har jag varit fotbollsproffs, häxa och polis... grannarna var alltid lika förvånade när jag knackade på dörren -  mitt huvud var det halloween när jag var sugen på godis. "Bus eller godis" blev oftast bus... folk hade sällan godis hemma. Favoritbuset var att lägga ett ägg i en stövel, om stövlarna stod utanför huset vill säga.
Min coolaste halloween var i Shanghai för tre år sedan, vi var på en enorm nattklubb och alla var till min förtjusning utklädda till zombies. Förra året var jag utklädd till sushi en kväll och cowgirl en kväll.
Detta året bjöd firandet på en enorm fest hos en väns föräldrar, som bor i Hollywood i ett enormt hus. Det hade tagit tio dagar att dekorera och det var extraordinärt. Mycket elitmänniskor och jag är glad att jag och vännerna satsade på våra kostymer, det var så roligt.
Har ni inte firat Halloween rekommenderar jag att försöka vara i USA under högtiden minst en gång i ditt liv, det är makalöst.
20's Flapper - Cleopatra - Vintage Barbie - Miss Masquerade

1 kommentar:

  1. Det slog mig idag...jag är satans dålig på att kommentera på din blogg! Förlåt. Men jag läser (måste ju ha koll på min ena hälft).
    Din Halloween-outfit var sjuuuukt snygg! Förutom det kan jag glatt berätta att jag trivs på jobbet, har jobbat en hel del. Men nu är det tentaplugg som gäller (har tenta på torsdag)...men såklart så har jag gått och blivit halvsjuk så det går inte riktigt som planerat. Men det löser sig.
    Btw...hur var NYC? Puss på dig<3

    SvaraRadera