måndag 29 oktober 2012

Thoughts

Jag har aldrig haft någonting emot mörker. Mörker går bra, det är ju alltid temporärt, ljuset kommer tillbaka snart igen. Hösten gör halvhjärtade försök att omfamna California, den breder sina mörka vingar men motbevisas igen och igen. Det är svart ute klockan halv sex på kvällen, läskigt likt hemma när man inomhus blickar ut. Kliver du sedan utomhus slår ljumma vindar mot dig och det är som en sommarnatt. Mitt huvud försöker ambivalent greppa hur detta kan ha ett samband, mörker och värme. Hur jag idag, den 28e oktober har studerat utomhus i solen och fick donera hela min vattenflaska till den flämtande hund som gjorde mig sällskap i värmen på min promenad.
Det fascinerar mig ofta att jag bor så nära the entertainment capital of the world med allt vad det innebär, men i lilla studentstaden blir det så mörkt på kvällen att varenda stjärna på himmelen når sin fulla glans. Jag promenerar tryggt runt ensam i den ljumma kvällen och det pirrar i magen, det är så underbart att vara här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar