torsdag 1 november 2012

Hello, dear floor

Dagen har spenderats i horisontellt läge på golvet i mitt rum. Kaffe har växlats med en omelett, juice, gröt och choklad. Det är midterms tider.
Midterms tycker de om här i USA, halvvägs igenom terminen smäller de upp, oftast tredje provet i ämnet - men som testar all kunskap du hitintills lärt dig. Jättekul. I dag jag jag skrapat ihop 15 sidor  anteckningar på datorn ur min marknadsföringsbok, nu ska de nötas in. Parallellt har jag också sammanställt det sista inför min 45 minuters muntliga presentation i min etikklass som ska avverkas innan jag får nöjet att skriva min Marketing Midterm.
Lite känsligt just nu med andra ord. Nöjet för dagen var min granatäpple och hallon-smoothie och en  timmes lång powerwalk, det är så underbart vackert när solen går ner här i dalen.
Vardagen hälsar på här borta också.
Vännerna drar och festar i Hollywood i kväll, det är ju Halloween.
Jag tar tjuren i hornen och bemästrar dessa anteckningarna (förhoppningsvis) Roligt får vänta på sin tur, en annan dag...
Lite av utsikten som vi är lyckligt lottade att ha precis vid campus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar