måndag 26 november 2012

Serendipity

Varje dag, varendaste-endaste-endaste dag ser jag till att blunda ett par sekunder och tänka på allt jag är tacksam över och alla jag älskar.
"Det spelar ingen roll hur ofta vi hörs av, när vi hörs av är allt som vanligt" sa en av mina närmsta nyligen. Jag befinner mig på andra sidan jorden med nio timmars tidsskillnad, att hålla kontakten regelbundet är inte alltid det lättaste. Ni har era liv fyllda till bredden och jag likaså. Det som, i mina ögon, definerar en sann vän är den som samma person när ni hörs av, oavsett hur ofta det händer.
Mycket händer varje dag, samtidigt som ingenting händer. Tiden rusar och tiden står stilla. Så märkligt.
Det är sista lovdagen av 11 för min del.
Har spenderat dagen med min andra familj, ätit sushi, sprungit 9km med ett leende på läpparna och nu äter jag russin doppade i mörk choklad och kollar Criminal Minds. Inte ett klagomål i sikte.

Vår älskade lilla smultronö. Snart är det sommar igen. Tänk så fint.

1 kommentar:

  1. Finaste. Tänkte faktiskt lite på det häromdagen. Fast båda är fullt upptagna med skolan osv. känns det ändå som vi håller kontakten. Skumt va? Men jag menar twitter, instagram och din blogg. Fast det inte är samma sak, men jag vet iaf att du är ok. Vi ses snart <3

    SvaraRadera