torsdag 22 april 2010

Svar:

Vem är du?: 
Har aldrig varit bra på existentiella frågor... Jag tycker om godis och har mina gömmor på skolan. Är du snäll bjuder jag, kanske. Liten tjej kom tillbaka från California i Augusti och tänkte "hoppas detta året går fort" nu önskar jag att det aldrig tar slut, ProCivitas är så bra. Är töntigt förälskad i det förlovade landet i väst - där jag vill hamna i framtiden, på något sätt. Whatever it takes...

Bästa minnet: 
Första året:
Val Thorens var fantastiskt. Övertygade alla om att de visst ville se Desperate Housewives i 26 timmar ner på bussen. Stackars killar. Bra start första kvällen med en borttappad kompis som hamnade i en snödriva och sedan fortsatte det så i 7 dagar - under att man överlevde.
Öppet Hus när vi firade kvällens slut med kanelbullar och Champions League på storbild.

Andra Året:
Val Thorens igen. Hur jag började trilla ner för trappor (har inte slutat) Hur smidigt det var att flyga ner istället för att sitta på bussen. 
Lukas tävlingsinstinkt på fotbollsturneringen, gud.
 
Sista året:
Känslan av att vinna "bästa tjänst" i Skåne, rusa upp på scen och ta emot priset. Röra sig vidare mot skolan (hinna utlösa LARMET av misstag) för att sedan träffa alla fantastiska UF:are över middag. 
Egentligen så är mitt allra bästa minne när Minna trillade i matsalen och allt flög överallt. Får man säga det? 
Eller när vi kom fram till att det var onödigt att åka hem när det finns soffor på skolan, så vi stannade, det var mysigt.
Kina-resan med Rebecca Andersson Öterling var riktigt riktigt bra, det är läskigt att vara vilse utan mobil i Beijing - hur fan tog vi oss tillbaka till hotellet?. Ni Hao.

Bästa lärare: 
Lukas och Stefan i ettan, Anders i tvåan och Jenny i trean.

Roligaste ämnet: 
Absolut roligaste ämnet måste varit Historia A med Anders, slutade på gymnastiken i samma veva (insåg att jag inte behövde mer magmuskler än vad jag fick av att skratta på hans lektioner)

Tråkigaste ämnet: 
 Att jag är dålig på matte borde inte ha med saken att göra. Men det gör det. Matte A, B, C. Företagsekonomi B var ingen höjdare heller.

3 Saker att ta med på en öde ö: 
Det beror på vilken ö. Jag utgår från att det är en runt Bora Bora, som en semester utan dator.
Kaffe (cappuccino double shot) för energi
Hand sanitizer för att hålla bakterierna borta
Michael Weatherly för världens bästa sällskap


Det jag kommer att sakna: 
Jag kommer sakna stämningen på skolan, sitta kvar sent och beställa pizza - göra allt som man egentligen inte var där för att göra - att bara känna att just nu vill jag inte vara någon annan stans. Jag kommer sakna att gå in genom dörrarna varje dag och veta att "här hör jag hemma" kommer sakna all kärlek och alla kramar från världens bästa. Luncherna och Linus&co. 
Kommer sakna att vara så upptagen att sömn inte finns på schemat och det är fullt ös alltid. Det är så jäkla roligt. 
Kommer bli en soffpotatis som ligger och kollar på gLee och äter godis. Vilken framtid.


Citat jag minns:

Det som betyder allra mest:
"I hated every minute of training, but i said - don't quit - suffer now and live the rest of your life as a champion"

"Vi ska briljadera tillsammans" 
Du menar briljera Jenny?
Kanske det...
Jenny Nordahl framför hela klassen.

Lukas klassiska "tänk er att världen är ketchup" som fick oss alla att tänka en extra gång innan vi åt ketchup igen.

Stefan är det ett leende? "Nej, bara magknip"

Jag är oftast den som säger fel saker vid fel tillfälle, men när någon smart människa sa "if you can't convince them, confuse them" fick jag något nytt att leva på.


Betyg på gymnasietiden - 1 till 5: 
En FIN femma! 

Klassfest om 5 år hemma hos dig?: 
Aspelut - sitter förhoppningsvis i USÄ och där är alla välkomna, collegefest någon?
Om 15 år däremot, då hänger jag på månen. 

Ciao for now : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar