måndag 5 april 2010

Sätt igång

Jag borde plugga.
Jag kanske ska ta och måla naglarna?, ta bort det och måla om allting igen? Kanske ska sortera mina gamla skolarbeten från 8-9 och läsa igenom allt. Noggrant. Kanske läsa alla serierna i expressen, även de dåliga.
Rensa ut gamla bilder på datorn, pina mig själv 5km i ösregn, ta en lång varm dusch, äta lite. Äta lite till?
Kanske ska hänga mig i anklarna från ovanvåningen, klippa av mig allt hår eller sticka in en nål i ögat och vrida runt ett par varv?

Jag lovar - allting är bättre än att sitta här med en 8 månader gammal uppgift med deadline nästa vecka hängandes över axlarna.
Varför jag jag inte börjat innan? - Jag har inte haft tid. Det är sant. Jag har inte tid nu heller, men verkligen inte innan. Fråga vem som helst, alla känner lika dant.

Lesson learned: Hours go by, unless action is taken towards the issue it won't grow just because time does.
Med andra ord, sluta tyck synd om dig själv issa och börja jobba. Har ju trots allt en otroligt fin helg att se tillbaka på.
Hörs sen, om jag inte har en nål i ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar