lördag 24 april 2010

Archipelago

Skärgårdsmorgon. Solen skiner och havet ligger blankt, måsar "sjunger" och jag dricker kaffe.
Ljuva livet.
Ganska galet att vara tillbaka här efter 5 år, när jag var liten tog jag och kusinerna alltid båten ut i havet, hittade en liten stenö och var där hela dagen. Solade och badade, åt bullens korv och spelade kort.
Det är kanske anledningen till att jag hatar sand-strand? uppvuxen på klippor.

Har spenderat hela morgonen med min lärare till morbror som jobbar på en kommunal skola, har försökt övertyga honom att ProCivitas visst är bra och yaddayadda allt med betygen... när jag fick reda på att det är vanligare att kommunala skolor fuskar med betygen(ha!)

Ska ut och föreviga ett par vyer härifrån, kameran är laddad och skriker på mig att komma och ta på den... som en kär foto-vän skull sagt.

Save the flavour for laterrrr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar