torsdag 20 september 2012

Go places, see places.

Åh gud. Dags att formulera något vältaligt och föga vettigt igen.
Två dagar i veckan sitter jag i klackar på mitt internship med direkt utsikt över Stilla Havet, 30 meter över marken. Två dagar i veckan sitter jag nersjunken i flip-flop med utsikt på en skrivtavla.
Tre dagar i veckan jag hag möjlighet att stiga upp efter sju vilket lämnar utrymme till otroligt underhållande vardagsaktiviteter så som disk, tvätt, städ och plugg. Bara för att jag bor i CA betyder det inte att allt är glamoröst. Har insett det nu.
I helgen var här över 40 grader varmt så jag passade på att gilla mig i solen ett par timmar och gå på skolans första football game för säsongen. Att sätta sig på lädersäten i denna hetta är omöjligt, får ha AC på innan jag hoppar in i bilen. Jag. Älskar. Värme. Nu är det lite svalare, men det håller sig på stadiga 25-30 grader varje dag.
Lördag kväll spenderades hemma hos en vän på hennes avskedsfest, hon ska studera i Costa Rica denna terminen (blir så sugen på att hälsa på...)
På söndagen begav jag mig sydöst med ett par familjevänner till en stor sjö och åkte vattenskidor hela dagen. Idylliskt. Strålande sol och ett gott gäng i åldrarna 7 till 50. Wakeboard, vattenskidor, kneeboard och något annat som jag inte vet vad det heter. Stannade till och åt lunch på en strand och åkte båt så fort att kinderna fladdrade som på en hund när han åker bil. Lyckades undkomma att bli sådär solbränd som jag brukar, tack vare SPF 50.
Min nya kvällsunderhållning heter Cougar Town och får en att skratta lite pinsamt och önska att man var en nyskild 40-åring. Nu fick jag det sagt.

Det är svårt att vara öppen och ärlig på en offentlig blogg, ni får ursäkta om det blir ytligt. Vill ni något speciellt får ni fråga :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar