söndag 28 augusti 2011

College life

5 dagar avklarade i California. Det går fort, jag är jet-laggad och totalt utpumpad. Men det är roligt.
Efter mycket om och men, rumsbyten innan folk kommit har jag nu hamnat i Trinity Hall, finaste Residence Hall på campus. Stor och ljus lägenhet som jag delar med 3 andra tjejer. En norska som bott i NY och två Jane Does. De kommer senare i veckan.
26 timmar dörr till dörr tog det denna gång, ganska smidigt, bodde på ett hotell med mamma och pappa de första dagarna tills allting var klart med skolan. CLU ligger fruktansvärt bra, bara 40 minuter från LA men uppe i ett lugnt och idylliskt Thousand Oaks.
Jag har hunnit träffa Caryn, Nick och Ellen - min före detta värdfamilj och ätit ett par middagar, mammas bästa vän Helena och ett par gamla vänner. Så härlig känsla att vara i någorlunda samma område igen.
Orientation är idag och i morgon. Igår och förrgår var det international, långa dagar 8-5 och 9-9.
Idag väntar mer orientation, alla ska hem till olika lärare och träffa dem och upp till något berg och måla(?) på det. Tradition tydligen.
Medan jag har full rulle med att anpassa mig till allt nytt har jag, som jag inte vet hur jag hade klarat mig utan, ett par fantastiska föräldrar som fixar ALLT. Alla inköp, bank, telefon, flytt, BIL - ja ni hörde rätt. Bil. Staden ligger avsides och för att kunna ta sig runt över huvud taget när de saknar public transportation är det smidigast/ i princip nödvändigt med bil. En liten silvrig Volvo S40 kommer jag hänga i framöver. Den är jättefin. Alla tycker det är kul att jag har en Volvo, eftersom att jag är svensk - what can I say? Vi är bäst. Eller, mina föräldrar är bäst.

Första natten i mitt nya rum avklarad. Jag kan konstatera att jag inte längre sover i en mjuk 140cm med dunkuddar. Stenhård madrass och syntetkuddar. Men kan alla andra collegekids kan jag.
Klockan är bara 7, vid 9 ska jag möta upp fotbollstjejerna med lite ifyllda papper för att se om det blir spel eller inte detta året och sen väntar frukost och en fulltecknad dag.
Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar