söndag 20 januari 2013

UAE to Sweden to Paris

I går kom jag hem från UAE. Vilket fantastiskt land, har haft så härlig kvalitetstid med mina älskade föräldrar.
I morgon flyttar jag till Paris. Det är lite stressigt. Jag blundar för det och tar en paus i stressen, en kopp kaffe och ett par djupa andetag. Jag bor oftast i en resväska, och vet ni? Det är så jag trivs. Det indikerar på konstant framfart. Tänk va fruktansvärt att stå stilla.
Ingen nervositet, inget pirr, ingenting. Allt verkar vara någorlunda organiserat och mina roomies verkar trevliga som jag ska bo tillsammans med i 13e distriktet.
Inte ens den lilla detaljen att jag kan 20 ord franska skrämmer mig, tålamodet kommer repeterat att sättas på prov. Detta är året för att ändra på sina svagheter. Tålamod är min största svaghet, siffror och bekvämlighet är två andra som ska jobbas på. Vad har ni för riktlinjer i år?

Abu Dhabi. Bild tagen av mother dearest.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar