torsdag 7 februari 2013

You'll be waiting for me


Här är fortfarande iskallt. Lever i chock då min hjärna vant sig vid varmare breddgrader vid denna tid på året. Inte i år. Finns det minusgrader ute finns det oftast plusgrader inombords, det är svårt att bli arg på en vacker stad som Paris för att inte leverera värme ännu, vi är ju trots allt i Europa.
Med viss övertalningsförmåga har hjärtat övertygat hjärnan om en stads charm utan mitt element - sol.
Fick besök i helgen av min bästis Sofi och vi har utforskat staden (läs:shoppat oss igenom staden) under helgens gång. Så roligt!
Har även haft min training på Abercrombie&Fitch och har mitt första pass som modell för dem. 1000 anställda och förhoppningsvis många nya goa vänner! Dock är allt ALLT på franska.
Skolan ligger ca 40 minuter bort och dit ska jag snart bege mig för två timmar franska och tre timmar internationell business. I denna takten är jag snart flytande i franska... eller något.
Mötte upp Laura för vin igår på ett mysigt ställe i Marais, fullt med folk på en Onsdag. Det finns inga veckodagar i Paris. Hamnade i ett skyfall på vägen hem vid halv två och det fick mig att längta efter sol ännu mer.
Tillbaka till läxorna, au revoir!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar